Wakacje w gastronomii - żniwa czy początek problemów? 

 

Okres wakacyjny to szczególny czas w ciągu każdego roku kalendarzowego. Wyjątkowość tego okresu przejawia się także w działalności branży gastronomicznej. W ciągu 3-4 miesięcy letnich, począwszy od czerwca do września, lokale gastronomiczne mogą przeżyć doskonały czas lub zanotować bardzo słabe wyniki, często zwiastujące poważny problem w ich funkcjonowaniu.

 

Nie ulega wątpliwości, że aby osiągnąć jakiś cel, należy zawczasu podjąć odpowiednie kroki - zaplanować różnego rodzaju działania i przygotować się do jego realizacji. Nie inaczej jest z sezonem letnim w gastronomii. Aby uzyskać odpowiednie wyniki sprzedaży i osiągnąć inne satysfakcjonujące efekty, należy we właściwy sposób rozplanować wszystkie działania, ażeby do sezonu letniego "wkroczyć" gotowym pod każdym względem.

 

Ze względu na to, że w okresie letnim wielu z nas przebywa na urlopach (często poza swoim miejscem zamieszkania), zachodzi pewne interesujące zjawisko. Mianowicie, klienci podczas wyjazdów - zwłaszcza w okresie letnim - są skłonni do wydawania większej ilości pieniędzy, aniżeli podczas "codziennych" zakupów czy pobytów. Ma to zatem proste przełożenie na branżę gastronomiczną. Wykorzystanie tego zjawiska pozwala uzyskać znacznie większe przychody, niejako utrzymując ceny na wyższym, "sezonowym" poziomie.

 

Sezon letni to nie tylko bardziej rozrzutni klienci, ale również ich większa "populacja". Przygotowanie lokalu gastronomicznego na wzrost liczby klientów często wiąże się z dodatkowymi inwestycjami, takimi choćby jak utworzenie ogródka na zewnątrz lokalu. Jeżeli nie zostaną one odpowiednio zrealizowane, a lokal nie przygotuje się właściwie do sezonu letniego, to dodatkowe koszty mogą okazać się poważnym problemem. Nie można zapominać również o tym, że do sezonu przygotowuje się także konkurencja, która w tym okresie robi się większa i bardziej "prężna". Warto więc pamiętać także o ryzyku, jakie to za sobą niesie. Dotyczy to zwłaszcza lokali znajdujących się w tzw. "strefach turystycznych".

 

Restauracje, kawiarnie, bary oraz inne lokale gastronomiczne w okresie letnim stoją przed dużym wyzwaniem. Dbałość o każdy szczegół może okazać się kluczowa w końcowym rozrachunku. Tak jak rolnicy pod koniec lata zbierają żniwa (mniejsze lub większe), tak restauratorzy robiąc końcowy bilans zysków i strat, dowiadują się jak wiele popełnili błędów, a jakie działania przyniosły im satysfakcjonujące efekty.

BLOG

Zadzwonimy do Ciebie!

Zostaw numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie najszybciej jak to możliwe.

lub zadzwoń
Wojciech 881 964 422
Krystian 881 953 888
Ryszard 790 774 422