Pozwól swoim klientom być online

6 lipca 2016

 

Wiele restauracji, kawiarni i innych lokali gastronomicznych przyciąga swoich klientów hasłem "Czuj się jak u siebie w domu". Warto zastanowić się, co to stwierdzenie naprawdę znaczy. We współczesnych czasach niemal w każdym domu znajduje się łącze internetowe, pozwalające stale pozostawać "online". Zatem jeśli chcesz, aby Twoi klienci czuli się jak u siebie w domu, musisz im zapewnić nie tylko komfortowe warunki i smaczną kuchnię, ale także dostęp do internetu.

 

Media społecznościowe pękają w szwach od zdjęć i filmików wykonywanych przez klientów, którzy przebywają w restauracji. Najczęściej fotografowane są posiłki, sposób ich podania czy interesujące elementy wnętrza lokalu. W XXI. wieku szybkość przesyłania informacji nieustannie się zwiększa, a zatem musisz być przygotowany na to, że Twoi klienci będą chcieli podzielić się swoimi wrażeniami już w czasie pobytu w lokalu. Niezbędne do tego jest łącze internetowe znajdujące się w Twoim lokalu. Pamiętaj, że dzięki temu, że zdjęcia Twojego lokalu będą "krążyły" w sieci, jego popularność może znacząco wzrosnąć.

 

Potrzeba instalacji urządzeń, które umożliwią korzystanie z internetu ma także mniej prozaiczne powody, aniżeli robienie sobie "pamiątkowych" zdjęć. Sporą część klientów restauracji czy kawiarni stanowią tzw. klienci biznesowi, którzy podczas wizyty w lokalu nie tylko korzystają z oferty gastronomicznej, ale także wykorzystują takie miejsca do pracy. Z badań wynika, że o wiele częściej wybierają oni lokale, które oferują swoim gościom korzystanie z darmowego internetu.

 

Możliwość darmowego dostępu do internetu może także ułatwić życie Twoim pracownikom. Co prawda nie chcesz, aby w godzinach pracy byli oni zajęci bezproduktywnym przeglądaniem sieci, ale internet oferuje szeroki zakres informacji i wiedzy, który może przydać się w niektórych sytuacjach. Dotyczy to choćby prowadzenia i aktualizacji strony internetowej lokalu, porównania swojej oferty z konkurencją, czy drobnych informacji, np. sprawdzenia rozkładu jazdy autobusów, którymi pracownicy przyjeżdżają i wracają z pracy.

 

Jeśli chcesz, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o Twojej "internetowej" ofercie, musisz w odpowiedni sposób powiadomić swoich klientów. Ze względu na rodzaj usługi jaką oferujesz, najlepszym miejscem do tego będzie właśnie internet. Z pewnością Twój lokal prowadzi własną stronę internetową, a także konta na portalach społecznościowych - zamieść tam w widocznym miejscu informacje o tym, że oferujesz darmowe łącze. Nie zapominaj o tzw. "klientach z ulicy" - witryna Twojego lokalu będzie właściwym miejscem do poinformowania o możliwości korzystania z sieci.

Pozwól swoim klientom być onlinePozwól swoim klientom być onlinePozwól swoim klientom być onlinePozwól swoim klientom być onlinePozwól swoim klientom być onlinePozwól swoim klientom być online