Pracownicy to Twoja wizytówka

11 lipca 2016

 

Prowadzenie lokalu gastronomicznego wymaga odpowiednich relacji z klientami, które pomagają w budowaniu trwałych więzi i stałej grupy osób, które odwiedzają nasz lokal. Warto zastanowić się, jak te relacje stworzyć i utrzymać na dobrym, wysokim poziomie. Nie ulega wątpliwości, że jednym z najważniejszych elementów jest wybór odpowiednich pracowników, którzy bardzo często stają się wizytówką lokalu.

 

Kluczowe decyzje strategiczne, planowanie rozwoju firmy i inne ważne aspekty są podejmowane przez menedżera czy szefa lokalu, jednak ich wykonanie w dużej mierze zależy od Twojego personelu, często tego z najniższego szczebla. To pracownicy mają bowiem bezpośredni kontakt z klientem, który odwiedza restaurację czy kawiarnię. To od nich zależy, jak plany i strategiczne decyzje zostaną wcielone w życie.

 

Warto postawić się na miejscu gościa, który odwiedza lokal. Nawet stali bywalcy mogą nie wiedzieć kto jest odpowiedzialny za jego prowadzenie i stoi za sterami. Gość lokalu styka się z ludźmi, którzy go obsługują, a więc z kelnerką, barmanem, a czasem kucharzem. To od nich uzyskuje informacje, ich twarze zapamiętuje po wyjściu z lokalu, ich zachowanie będzie oceniał.

 

A zatem jeśli chcesz mieć przekonanie, że zaplanowane przez Ciebie działania będą odpowiednio zrealizowane, a klienci będą z przyjemnością odwiedzać Twój lokal, to musisz zadbać o właściwy personel. W doborze pracowników w branży gastronomicznej warto postawić na wysokie umiejętności interpersonalne - dzięki temu Twoi pracownicy będą mieć dobry kontakt z klientem, będą kierować się w stosunku do nich z empatią i życzliwością, a także będą potrafili udzielić im cennych wskazówek i informacji. Te umiejętności w wielu wypadkach są dużo cenniejsze, niż choćby doświadczenie nabyte w branży.

 

Pamiętaj, że nawet najlepsze plany i założenia nie zostaną wdrożone w życie, jeśli nie będziesz miał odpowiednich wykonawców. Jaskrawym przykładem, który doskonale to obrazuje, jest sytuacja, która miała miejsce podczas II wojny światowej. Alianci ponad rok planowali słynną akcję lądowania na plaży w Normandii, jednak jej powodzenie w kluczowym momencie zależało wyłącznie od grupki żołnierzy, która znalazła się na polu walki.

Pracownicy to Twoja wizytówkaPracownicy to Twoja wizytówkaPracownicy to Twoja wizytówkaPracownicy to Twoja wizytówkaPracownicy to Twoja wizytówkaPracownicy to Twoja wizytówka