Imprezy zamknięte - opłacalne dla gastronomii? 

 

Z pewnością wielu z Was spotkało się z sytuacją, kiedy chcieliście odwiedzić jakiś lokal, ale było to wtedy to niemożliwe. Jak się później okazało, spowodowane to było trwającą lub wkrótce rozpoczynającą się tam imprezą zamkniętą. W takich sytuacjach lokale nie wpuszczają kolejnych gości do środka. Czasami zdarza się sytuacja, w której niedostępny jest pewien fragment, a niektóre miejsca są "osiągalne" dla pozostałych klientów.

 

Imprezy zamknięte odbywają się w różnego rodzaju lokalach gastronomicznych - począwszy od niewielkich kawiarni, poprzez bary, puby i duże restauracje. Często spotykana jest także sytuacja, w której lokal funkcjonuje na standardowych zasadach w dni powszednie, natomiast podczas weekendów odbywają się tam imprezy okolicznościowe, co powoduje, że lokal jest niedostępny dla tzw. "klientów z ulicy".

 

W takich sytuacjach niezwykle ważne jest uważne obserwowanie sytuacji w lokalu i bieżąca analiza pozwalająca stwierdzić, czy wprowadzenie imprez zamkniętych jest po prostu opłacalne.

 

Bardzo ważna jest odpowiednia komunikacja z klientem, aby miał on świadomość, w jakich terminach w lokalu odbywają się imprezy zamknięte. Co prawda znaczna grupa klientów podejmuje decyzje o wybraniu się do konkretnego lokalu w ostatniej chwili, jednak przy odpowiednich zabiegach, nawet w takich sytuacjach można ich zawiadomić na czas. Często spotykane są bowiem sytuacje, w których niczego nieświadomi klienci są bardzo niezadowoleni z faktu odbywającej się imprezy zamkniętej w barze czy restauracji.

 

Z drugiej strony, imprezy zamknięte mogą wywołać bardzo korzystną sytuację. Często spotykaną sytuacją jest fakt, że goście biorący udział w zorganizowanych imprezach są potem lojalnymi klientami tego miejsca. Działa to także w drugą stronę - klienci pojawiający się w lokalu i wynoszący z niego dobre wrażenia, są skłonni organizować tam imprezy zamknięte. Warto pamiętać także o informowaniu klientów o możliwości organizacji tego typu imprez w lokalu.

 

Przy odpowiedniej organizacji całego przedsięwzięcia, z całą pewnością można uzyskać z tego znaczne profity. Warto zatem zadbać o regularną i właściwą komunikację z klientem, co może być kluczem do sprawnego działania całego lokalu.

BLOG

Zadzwonimy do Ciebie!

Zostaw numer telefonu a oddzwonimy do Ciebie najszybciej jak to możliwe.

lub zadzwoń
Wojciech 881 964 422
Krystian 881 953 888
Ryszard 790 774 422