Marketing internetowy w gastronomii - strona WWW, social media

12 maja 2017

 

Jeśli zadamy sobie pytanie, gdzie ówcześnie ludzie spędzają najwięcej czasu, to odpowiedź wydaje się jasna. Jeśli dodamy do tego kwestię, co jest głównym źródłem wyszukiwania informacji, wszystko staje się jeszcze bardziej klarowne. Najważniejszym źródłem informacji, miejscem gdzie społeczność "przebywa" obecnie najchętniej, niewątpliwie staje się internet.

 

Ogromna łatwość w dostępności do wyszukiwania informacji, szybkość uzyskania niezbędnych wiadomości, intuicyjność wyszukiwarek, pozwala na swobodne korzystanie z internetu już nie tylko ściśle sprecyzowanej grupie osób. Współcześnie nie tylko młodzi ludzie czy specjaliści mający do czynienia z komputerem w pracy korzystają z potężnych zasobów, jakie oferuje internet.

 

Zjawiska zachodzące w społeczeństwach wysoko rozwiniętych oraz rozwijających się, umożliwiają wykorzystanie internetu do działań marketingowych. Wszelkie sposoby dotarcia do klienta mają sens tylko wtedy, jeśli trafiamy do szerokiego grona odbiorców lub do wąskiej grupy docelowej, gdzie istnieje duże prawdopodobieństwo uzyskania potencjalnych odbiorców produktów i usług.

 

Branża gastronomiczna w dużym stopniu podlega wpływowi internetu. Najbardziej tradycyjnym, ale wciąż bardzo popularnym i skutecznym sposobem komunikacji z klientem w internecie jest strona internetowa danej restauracji, kawiarni czy pizzerii. Warto zadbać o jej odpowiedni design, a także przede wszystkim o łatwość w poruszaniu się na niej. Jeżeli klient za pomocą kilku kliknięć nie uzyska niezbędnych informacji, to istnieje duże prawdopodobieństwo opuszczenia tej strony.

 

Strona internetowa lokalu gastronomicznego powinna być również właściwie zagospodarowana pod względem pozycjonowania, aby wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Innym, dynamicznie rozwijającym się kanałem komunikacji z klientami w internecie, są media społecznościowe.

 

Doskonałym pomysłem jest skorelowanie obu tych kanałów internetowych. Na stronie internetowej warto umieścić odnośnik do mediów społecznościowych, z kolei w kanałach social media odnośnik do strony internetowej. Dzięki temu użytkownik może sam zadecydować, który kanał wybrać i dowiedzieć się interesujących go informacji w wybrany przez siebie sposób.

Marketing internetowy w gastronomii - strona WWW, social mediaMarketing internetowy w gastronomii - strona WWW, social mediaMarketing internetowy w gastronomii - strona WWW, social media